0 Kč(0 ks)
Zpět

Křehký imunitní systém a ekzémy, alergie a vyrážky

Křehký imunitní systém a ekzémy, alergie a vyrážky

18. 04. 2018

Nepříjemné projevy atopického ekzému nebo alergie můžete zmírnit a dokonce zcela odstranit vlastními silami (navzdory častým opačným tvrzením lékařů, předepisujících spousty prášků a kortikoidových mastiček) a to pokud podpoříte svůj imunitní systém. Budování pevné imunity začíná vyhýbáním se toxinům, přirozenějším léčením nemocí, ale především pečlivým zvažováním každé potraviny, kterou dopřáváte či ubližujete svým střevům. Právě ve střevech je klíč k posílení imunitního systému.

Základ je pevná imunita

Náš imunitní systém by měl být připraven na jakoukoli nákazu a měl by se s ní umět bez problémů vypořádat. Ovšem musel by fungovat naplno. A tak tomu bohužel ve spoustě případů není. Už odmalička jsme vystaveni spoustě chemie a znečištění, kterému není možné se vyhnout, protože nás obklopuje při uspokojování našich nejzákladnějších potřeb. Chemie se na nás hrne ze vzduchu, vody, ale také potravin. Oslabení imunitního systému vzniká také pečlivou až přehnanou hygienou, proto si některé děti zdravou a silnou imunitu ani nevytvoří.

Armáda bílých krvinek

V boji proti virům a bakteriím jsou nejdůležitější bílé krvinky, které tvoří páteř imunitního systému. Pokud je jejich armáda slabě vyzbrojená, nemůže rychle a účinně porazit ani běžnou chřipku, natož náročnější nemoc. Když bílé krvinky zpozorují ohrožení, zmobilizují všechny síly organizmu, začnou se velmi rychle množit a viry či bakterie rychle porazí.

Náš tip

Pokud si uděláte na nemoc čas letos, příští rok vás určitě nezaskočí nepřipravené.

Pokud ale nedáme tělu prostor se s nemocí alespoň částečně poprat a sázíme pouze na farmaceutický průmysl, tělo si nenavykne s nemocemi účinně bojovat a tyto schopnosti po čase vymizí. S přírodními léčivy to ovšem nejde tak rychle jako při polykání prášků. Musíte dát sobě i nemoci čas a nevracet se za dva dny do kanceláře s mírnou horečkou. Léky sice potlačí symptomy, ale přechozené nemoci se mohou vracet nebo opakovat pravidelně.

Zdravá střeva

Není tajemstvím, že 70 % naší imunity ovlivňují právě střeva. Jejich stav je však často tristní a jsou zanesena a zaneřáděna nastřádaným balastem z potravy. Balast může tvořit tak silnou vrstvu, že se živiny vašimi střevy jenom projedou a vycházejí nezužitkovány ven, protože je toxiny nepropustí. Vlásečnice tak místo živin rozvádějí do těla toxiny. Střeva je proto třeba pravidelně, ale především rozumně čistit. Některé kúry popisované na internetu jsou zdraví nebezpečné, proto buďte obezřetní, než se do něčeho pustíte. Navíc byste se spolu s toxiny mohli zbavit i prospěšných bakterií, jejichž obnova je nepoměrně delší a v mnohých případech nemusí být úspěšná. Rozhodně nedoporučujeme spoléhat na radikální metody, ale spíše se pro začátek poradit s odborníkem.

Jarní očista střev

Právě jaro je ideálním obdobím k větší očistě střev a posílení oslabené imunity po zimě. Pokud je vám kolem 40 let a střeva jste nikdy nepročišťovali, může v nich být usazeno 10 až 12 kilogramů nečistot. I proto je třeba s první očistou postupovat velmi opatrně a obezřetně. Nemůžete očekávat, že se za několik dnů zbavíte toxinů, které se v těle hromadily desítky let. Důležitá je pravidelná čtvrtletní očista, zdravá strava a redukce stresu, ideálně na nulu.

A do jaké očisty se pustit? Zkusit můžete ovocné a zeleninové odlehčovací dny nebo očistné kúry, dobrým kartáčem na střeva jsou otruby, ale můžete zkusit také hydrokolonovou terapii, jógínské čištění slanou vodou a cvičením, klystýr nebo potravinové doplňky obsahující aloe vera a chlorellu. Pokud budete očistu opakovat a zároveň si střeva opět nezanesete škodlivými látkami, mohli byste odstranit zácpu, průjem, nadýmání, ale také nepříjemné ekzémy a záněty.

Náš tip

Více o detoxikaci organismu se dozvíte v článku Očista organismu, jde o druhou část našeho Jarního detoxikačního manuálu, ve kterém jsme se na detoxikaci podívali z širšího pohledu. A to jako na celkovou jarní očistu nejen těla, ale i vaší pleti, která s očistou organismu jako takového úzce souvisí a v neposlední řadě jako na úklid našich domovů a mysli.

Probiotika a prebiotika

Ekzém, alergie a imunitní systém, probiotika, prebiotika - Pleva
Jak probiotika brání patogenům ve střevech.
Upraveno dle Wikimedia Commons, autor: Rachelshoemaker

Dva pojmy, které se často pletou, tak se na ně pojďme podívat.

Probiotika jsou organismy - přátelské, zdraví prospěšné bakterie - žijící v našich střevech. Dobrými přirozenými zdroji probiotik jsou především bílé jogurty s živými kulturami, kefír (výborný je kefír z tibetské houby), acidofilní mléko, tempeh, miso, kysané zelí, kvašené okurky. Pokud zařazujete tyto potraviny do svého jídelníčku, ovlivníte tím příznivě stav svých střev, celkovou imunitu a vaše zdraví. Pokud je střevní mikroflóra v nepořádku (například po užívání antibiotik), můžete je dodat také formou doplňků stravy. Když osadí trávicí trakt, pomohou vám zlikvidovat přemnožené nepřátelské bakterie nebo zabrzdit aktivitu nebezpečných látek.

Náš tip

Kefír z tibetské houby

Tibetský kefír je úžasný elixír pro naše zdraví, zamezuje totiž hnilobným procesům v našich střevech, odkyseluje organismus, rozkládá těžce stravitelné látky (například laktózu v mléce), v trávicím traktu se dokáže vypořádat s různými nežádoucími přemnoženými kvasinkami, bakteriemi a viry a výrazně posiluje imunitní systém. Obsahuje také mnoho vitamínů, především skupiny B (včetně vitamínu B12 a kyseliny listové). Díky tomu, že se mléčný kefír živí laktózou z mléka, je vhodný i pro ty, kteří jsou na tuto látku intolerantní.

Prebiotika jsou pak, zjednodušeně řečeno, potravou pro probiotika. Ta totiž bez potravy zahynou, i když se budete cpát jogurty horem dolem - neboli složení střevní mikroflóry do značné míry ovlivňuje to, co jíte. Nezdravá strava, chemie v potravinách a antibiotika mohou vést k narušení střevní mikroflóry. Prebiotika jsou vlastně nestravitelná složka potravin - vláknina, kterou najdete v obilovinách, luštěninách, ovoci a zelenině. Zdrojem přírodní vlákniny je také psyllium (rozpustná vláknina ze semen jitrocelu vejčitého), jeho pravidelné užívání optimalizuje trávení, napomáhá k očistě trávicího ústrojí a zlepšuje celkový zdravotní stav. Prebiotika nakrmí "hodné" bakterie žijící ve střevech, příznivě pak ovlivňují trávení a imunitní funkce organismu, umožní vám vyhnout se zácpě nebo vylepší vstřebávání vitamínů a minerálních látek z potravy, například vápníku a hořčíku.

Náš tip

Závěrečné shrnutí

  • Základem je zdravá a vyvážená strava, dbejte zejména na dostatečný příjem vlákniny a tekutin, omezte příjem nevhodných potravin (tučná jídla, uzeniny, potraviny s vyšším obsahem chemických látek, jednoduché cukry, alkohol) a také léčiv.

  • Podporujte svoji imunitu přírodními léčivy, dejte tělu prostor zmobilizovat bílé krvinky a poprat se s nemocí. Dopřejte mu odpočinek, aby mohlo všechny síly využít na obranu.

  • Pročistěte si střeva ideálně pravidelně co čtvrt roku - ale rozumně, najděte si svou "cestu", zohledněte svůj aktuální zdravotní stav a vyhýbejte se radikálním metodám.

  • Ke zdraví střev přispívá také dostatek odpočinku, pravidelný pohyb, duševní pohoda a celkově zdravý životní styl.

Přečtěte si také:

Bambucký balzám s propolisem: naše zákaznice ho vyzkoušely a prozradí, jaký je

Náš obsáhlý dotazník vyplnilo 79 respondentek a rádi bychom se s vámi o výsledky průzkumu podělili. Předčily totiž naše očekávání.

Jarní detoxikační manuál - očista organismu

V prvním dílu jsme se věnovali úklidu a dnes se podíváme na detoxikaci jako takovou. Zaměříme se především na možnosti stravování a budování nových stravovacích návyků.

Ekzém trápí malé děti i překvapené dospělé

Ekzém může mít mnoho podob a může postihovat různě velké plochy na rozličných místech. Atopický ekzém se projevuje svědícími a lehce šupinkovatými plochami, drobnými pupínky.

Všechny články z rubriky

SkypeFacebookTwitter

Mobil: 739 045 380
Po-Pá: 7:00 - 15:00
Email: obchod@pleva.cz